Cupcakes

Det värsta med att vara ledig är att jag blir så otroligt rastlös, och när jag blir rastlös så äter jag.. Blev iallafall sjukt sugen på kladdkaks cupcakes idag så då bakade jag det. Superenkelt och super gott! Inte så nyttigt men ibland måste man ju få unna sig.. och jag äter hellre hembakta cupcakes än chips och godis.
Har även övningskört idag och hunnit med en runda på gymmet, och jag mår för övrigt mycket bättre idag så tänkte springa en runda senare ikväll också! 
Recept på cupcakesen: 100 g smör elr margarin (jag använde margarin)
2 ägg
3 dl socker
1 1/2 dl mjöl
1 dl kakao
1 ms vaniljsocker
1 krm bakpulver
Smält smöret. Blanda alla torra ingridienser och rör sedan ner smöret. Blanda tillsist i äggen. Klicka ner smeten i 12 st muffinsformar (ställ dem gärna i en muffinsplåt så håller dem formen). Grädda i 175 C ca 15-20 min.

Till frostingen vispade jag 200 g philadelphia med 50 g rumsvarmt smör och 3/4 paket florsocker.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0